Rozjezdová kampaň - přesvědčovací fáze

V předchozím díle našeho seriálu o tom "jak se dělá kampaň" jsme se zabývali prvním krokem každé politické strany a to volebním programem. To je však pouze probuzení před zahájením kampaně, jakési prozření a zformování sil před ostrým, a ne vždy čistým volebním kláním. Co však na nás důvěřivce, lid prostý a utopený v letargii pozvedne a donutí vstát a dojít k volbám? Sliby? Volební program? Vůbec ne. 

To co nás donutí volit alespoň názorově podobné kandidáty je závazek, důvěra a hlavně - reklama. Není ničeho mocnějšího, než si uvědomit - "toho člověka, stranu, uskupení znám!" To je síla propagace. Není nic lepšího, než osobní sympatie, než milý a pozitivní pocit, než prosté zanechání dobrého dojmu. Vše uměle vytvořené ve virtuálním světě mocností reklamních. Kdyby kandidáti hřímali o tom, že vše je zlé a špatné, osočovali by především voliče - ty, kteří můžou za to, jak to v dané obci, kraji, státě vypadá. Jak to? No, protože ty zlé a špatné si zvolili. 

 Proto když chceme zodpovědět otázku, jak se tvoří kampaň, nalaďme se do pozitivna, vytvořme úsměv na tváři a pojďme si slíbit, jak vše bude dobré. Tím se dostáváme do druhé fáze kampaně. Druhou fázi zahajujeme především focením kandidátů. Příjemné oblečení, lehký make-up, úsměv a... BLESK! Vytvořený materiál se předá šikovnému grafikovi, který zaretušuje drobné nedostatky (nejedná se o žádnou novinku, už i soudruh Gorbačov nemíval své Rudé náměstí na své hlavě v novinách) a vytvoří dobrý dojem, který na nás čiší z předvolebních plakátů, billboardů, megaboardů a placených internetových reklam. 

 Co je však dobrá předvolební kampaň? Je sice nutné vykukovat na své voličské ovečky z každé budky, z každé výlohy, nebo billboardu, ale smysl toho všeho je jen jediný. Podstatné je abychom byli vidět, podstatné je, abychom měli z toho daného uchazeče dobrý pocit, podpořený trefným heslem, které se mne přímo a osobně dotýká. 

 Prostě nelze vytvářet kampaň bezmyšlenkovitě. Je nutné zapůsobit na pocitovou a emoční stránku člověka/voliče. Je důležité přesvědčit nenásilnou a pozitivní kampaní, že to myslíme vážně a že jsme jedni z těch, kteří se doposud neodhodlali. Máme tedy uměle vyšperkované foto, vybereme z programu nejlépe tu nejsložitější tezi a upravíme ji do krátké, trefné a srozumitelné podoby. A ejhle, vytvořili jsme heslo. Pádné, úderné a krásné heslo, kterým budeme zaštiťovat celou předvolební masáž. Stále máme 2,5 měsíce do voleb, ale co teď? 

Heslo, které v této chvíli vytvoříme, nás doprovodí až k vyhlášení volebních výsledků.Jde tedy o důležitý a zodpovědný krok, který nemůžeme podcenit. Co s fotkami a hesly, najdete v příštím díle našeho seriálu - "Jak se dělá kampaň".